BuzzadorBLOG

1 september 2008

Ibland blir jag trött på mig själv. Tänk att jag hade förnekat att jag faktiskt gillar känslan av att ta ut sig rejält. Tänk att det tog sån tid att jag började få vissa liknelser med en spädgris på köpet. Nåja. Nu är jag på gång i alla fall. Box-passet var helt suveränt. Kände mig lite som en fet Rocky, men min sparringpartner var helt underbar på att peppa mig så att svetten lackade. Det blir fler gånger, gillar att slåss snällt.

Nu sitter jag här, redan med en begynnande träningsvärk. Men nu ska här bli ändring. Jag sätter inget mål utan vill hellre ändra hela mitt sätt att hantera ätningen kontra matintaget. För faktiskt så äter vi inte superfel mat i lilla lyan, det är bara att vi äter utan att röra på oss och då blir man rätt korpulent till slut. Eller, jag blir i alla fall. Henkeman har en ämnesomsättning som jg skulle vara glad om jag hade hälften av. Han kan säkert bränna fett bara genom att vifta en extra gång på tevespelskontrollen. Typiskt karlar. ;)

Nu är jag mätt i magen efter en måltid bestående av matvete, majs, grönsaksbiffar och en hemgjord sour cream & onionsås. Kolhydratinnehållet kanske lite högt, men om jag ska träna som jag vill kommer jag behöva lite mer energi. Fast å andra siadan åt jag mat, jag smällde inte i mig en godispåse. Känner mig stolt över min prestation. Över att jag faktiskt orkade ett helt pass. Det blir en stor klapp på axeln och som tack kommer jag slappa ikväll. Imorgon väntar praktik och jobb, så då blir det mycket på ett annat sätt...

Schemat för mig kommer se ut såhär (om jag inte blir sjuk):
Måndag - Box-pass
Tisdag - Ledig, Spela bas
Onsdag - Aerobics (är lite tveksam än, men..)
Torsdag - Körövning
Fredag - Styrketräning
Lördag - Ledig dag
Söndag - Poweryoga

Jag känner att det kommer bli bra. Eller, det måste bli bra för att jag ska slipa dra på mig eventuella sjukdomar på grun av begynnande övervikt. Så snälla, fresta mig inte att äta för mycket godis. Det är inte bra för mig. Men på lördag har jag en dag när jag kan äta vad jag vill. Det blir nog bra. Mer lördagsmys åt folket!

1 kommentar:

Yoyomba sa...

Bra kämpat du med! :)
På lördagar behöver man inte proppa i sig onödiga sockerbomber i form av glass, godis, chips eller läsk. Utan vad sägs om en god frukttallrik med lite nötter på sidan om? Och kanske en färgglad smoothie á la Jenny? Du har ju lärt dig göra det nu ;)