BuzzadorBLOG

27 september 2008

Ibland när det blåser som värst utanför och när livet kan kännas lite knövligt överlag.
Då brukar jag alltid tänka - det kunde ha varit värre. ;)




Ha en underbar dag och ta hand om er därute!

Indisk dikt

Dagen idag är en märklig dag.
Den är din.
Gårdagen föll ur dina händer.
Den kan inte få mera innehåll,
än du redan har givit den.
Morgondagen vet du ingenting om.
Men dagen idag den har du.
Använd dig av det.
I dag kan du glädja en människa.
I dag kan du hjälpa en annan.
Idag kan du leva så att kanske en
annan ikväll kan tacka Dig
för att du finns till
Dagen idag är en betydelsefull dag.
Den är din.
Okänd

SLÄPP TANKEN

Tänk inte så
Nej, nej genom tanken kan du ej hamna i det blå
Dina tankar tar dig till mörkrets grunder
och till slut får du ej i ögonen någon blunder


Jag säger, tänk med ditt hjärta
för jag vet att hjärtat inte ljuger
Bara tänk med ditt hjärta
för jag vet att känslan inte ljuger


Ditt hjärta tar dig över gränser
medan tanken dig begränsar
För visst är känslan alltid sann
till skillnad mot tanken som försvann


Jag säger, tänk med ditt hjärta
för jag vet att hjärtat inte ljuger
Bara tänk med ditt hjärta
för jag vet att känslan inte ljuger


Låt känslan styra över tanken
och inte tanken över känslan
Börja leva ditt liv så
så hamnar du snart i det blå


Jag säger, tänk med ditt hjärta
för jag vet att hjärtat inte ljuger
Bara tänk med ditt hjärta
för jag vet att känslan inte ljuger
Sari Jansson

För mer glada skratt, besök den här sidan.

Inga kommentarer: