BuzzadorBLOG

25 september 2008

Nu är hösten här. På riktigt. När jag skulle till jobbet idag kunde jag knappt se ut genom fönstret av all dimma som hade lagt sig som den där trista, gråa, filten över landskapet.
Trots denna något trista vy traskade jag iväg till jobbet och belönades med en superglad sagofarbror och ett kalasfint väder på eftermiddagen. När man inte tycker om vädret får man glädjas åt andra saker istället. Eller nåt. :p

Jag kommer få vara ledig en hel vecka. Snacka semester. Bara få sova så länge jag vill. Kunna stänga av klockan och göra precis vad jag känner för. Sånt gillar jag. Det fungerar inte att hela tiden prestera på topp, ibland måste det finnas möjlighet att varva ner och bara vara med.

Nu ska en kvittrande glad liten Jenny snubbla iväg och ha körövning. Det är viktigt för mig att veta att musiken fortfarande har stor betydelse i mitt liv, även om det har varit lite mycket ett tag. Musik är för mig, som jag säkert poängterat tidigare, fint förpackade känslor på burk. Musiken är nog lite av mitt prozac.

Ta hand om er därute.

Inga kommentarer: