BuzzadorBLOG

6 december 2008

Gråkallt men mysigt ändå...


Tänk att det är den sjätte december idag. Det är gråmulet, ganska varmt och inte en snöflinga så långt ögat når. Tråkigt. Jag vill ha massvis med snö. Hur ska jag annars få den där myskänslan av att det snart är julafton?

Det ska bli trevligt. Släktingarna kommer hem till mig och Henkeman på julaftons kväll. Då ska lyan skimra, glittra och färgerna rött och guld ska dominera. :p Jag vet inte riktigt vart den här pysselfantasten funnits tidigare, men nu har hon tittat fram. Jag har redan bakat pepparkakor, gjort egen glögg och klippt smällkarameller.

Efter Timrå ska jag börja få fram tomtarna. Det blir trevligt. Har inte sett dom på ett tag. ;)

Idag är det läxor som gäller, men jag måste få lite frisk luft. Jag och Henkeman ska mysa lite, gå långpromenad och handla de sista julklapparna. Det blir bra. För då kan jag återgå till skolarbetet med lite lättare hjärta.

Ta hand om er därute!

1 kommentar:

Emma sa...

Å va det låter mysigt med lite jul stämmnings "inlägg"! Jag kan behöva det i vår sjukstuga...
Kram