BuzzadorBLOG

2 januari 2009

Gnistrande rimfrost

Det tycker jag om. När asfalten ser ut som om den vore beströdd av diamanter och träden gnistrar i solen. När luften är frisk och krispig av kyla och jag får rosor på kinderna och frost i halsduken.

Då mår jag bra.

Mina tankar är just nu hos en god vän till mig som ligger inne på lasarettet. Det är orättvist och väldigt tråkigt. Konstigt egentligen. Det är först när någon man verkligen gillar blir sjuk som det visar sig vad man egentligen tycker om sin vän. Är man redo att finnas där eller känns det betungande att vara medmänniska. Är man redo att ge av sin egen energi eller handlar det om att människan som är sjuk slukar all din energi? Det är inte lätt att finnas till för andra människor alla gånger.

Kanske är det därför en del ser sin människokärlek som ett kall...

Är glad över att jag fick hjälpa en av mina kompisar att hitta valda delar till sin maskeradsdräkt idag. Det var trevligt. :)

1 kommentar:

Emma sa...

Hoppas ni har haft de bra på ert nya år. Finns en liten award att hämta hos mig!
Kram