BuzzadorBLOG

26 mars 2009

nähänä...

Det blev visst ingen körövning igår eftersom kantorn var sjuk. Men jag fick i alla fall en trevlig promenad och rosiga kinder som belöning.

Idag känns det som att livet går lite på tomgång. Det finns massor som ska göras, men eftersom jag är den omutbara skjuta-upp-allt-till-senare-människan så kommer jag väl virvla omkring med dammtrasan mellan tänderna, skurhinken runt ankeln och dammsugaren som ett ankare bakom mig ikväll.

Jag har funderat lite över uttrycket grå vardag. Jag tror inte på det. Precis lagom tills man tror att allt kommer se likadant ut som det alltid har gjort kommer allt att ändra på sig och då gäller det att se allt från ett helt nytt perspektiv. Det är spännande. Men aningens omtumlande många gånger.

Det är nog det som är livet...

Inga kommentarer: