BuzzadorBLOG

3 mars 2009

Trevligt med ombyte

...Eller kanske inte. Jag uppskattar inte när det är full snöstorm för att några timmar senare vara slask- och tråkväder. Men det är inte upp till mig att få möjlighet över vädermakterna. Även om jag läste någonstans att det faktiskt finns människor som filurar med vädret. Tror det var han långhårige meterologen, minns inte namnet på honom, som berättade att vid något större sportevenemang i någon av öststaterna hade man slängt upp en massa luftballonger för att förhindra att det drog in ett rejält oväder över sportarenan. Fast jag har en känsla av att man inte ska busa för mycket med moder natur och hennes humörsvängningar.

Helgen har tillbringats genom att flytta Henkemans mormor från den ena lägenheten till den andra samtidigt som jag hade arbete hemma hos sagofarbrorn att se fram emot. Plus att Henkeman hade några gemensamma vänner hemma på lördagskvällen. Jag är inte en människa som kör ut folk, så när jag väl kom i säng fick jag inte sussa många timmar innan jag skulle vara på jobbet. Som tur var så ville inte min lille kille göra något speciellt. Men jag fick en fin kommentar när jag kommenterade min träningsvärk: "Usch, jag har ont i muskler som jag inte visste att jag hade ens..." Fundersam tystnad sedan: "Har du muskler?!" Jo, jag gillar mitt jobb. ;)

Inga kommentarer: