BuzzadorBLOG

25 augusti 2010

Jaha... och sen då?

Tycker snart att det räcker. Faktiskt. Är förbaskat trött på att harva igenom sjukdag efter sjukdag. När ryggen väl blev okej igen ska jag behöva umgås med en förbannad förkylning i flera dagar. Jag vägrar! Jag måste bli frisk och symptomfri till sent på torsdag, möjligtvis tidigt på fredag. Då jag jag åka och hälsa på en man som haft en betydligt mer jobbig vecka än mig - milt sagt.

Min Extra-Farfar. Förra måndagen fick han åka ambulans till KSS, sen till Göteborg där han genomgick en skalloperation, vilade där i två dagar och sen lika länge på KSS igen. Nu kom han hem i måndags igen. Där kan man snacka krutgubbe - han är ändå några år över åttiostrecket. Sen har jag mage och klaga över förkylning med tillhörande luftvägsproblematik...

Nu ska jag fortsätta min ofrivillig vila. Det blir klassisk musik i lurarna och ryggläge. Sen är det snart dags för nästa laddning Kang-Jang, hostmedicin och eventuell Treo till det. Underbart. Jag som inte ens gillar tabletter.

Inga kommentarer: