BuzzadorBLOG

3 december 2012

Filosoferingar över en snöflinga

När jag tittar ut genom fönstret är allt vitt. I Fönstret tronar såväl adventsljusstake som en Olga Trampetass som jagar fåglar och blir frustrerad. Det är gott att vara hemma igen, men det är lite trist eftersom jag inte har nån egentlig energi att göra nånting alls.

Just nu känns det okej att sitta och knattra på tangentbordet, lyssna på katterna och slänga en blick på snöfallet - alternativt termometern. Det är kallt och det är vinter. Helt okej, om ni frågar mig. Jag tycker om vintern. Hellre vinter och snö än höstrusk.

Det mest livsavgörande just nu är så litet och överkomligt. Duscha eller inte..  ta en kopp kaffe kanske. Inga måsten. Inga tvång. Lätt tristess... En dag så här är okej. Två dagar är väl kanske överkomligt. Men. Det här är mitt liv nu. Arbetslös. Fast kanske inte helt sysslolös. Nu får jag chansen att göra saker som jag vill. Som jag kan. Och istället blir jag apatisk och trött.

Jag håller på att söka jobb. Fixar en eventuell ny lägenhet. Städar. Typ.

Nehäpps.

Dags att göra nåt av den här snöfyllda och kalla dagen.

Inga kommentarer: