BuzzadorBLOG

14 december 2012

PippiBo - Dag 1

Damerna Trampetass är inte alls nöjda med sin situation just nu. De har fått åka bil och landat i mitt föräldrahem, där vi ska härbergera i dryga två veckors tid. Det blir en del fräs och morr. Inte på mig, men Lisa och Olga trivs inte speciellt just nu. Men det ger sig väl.

Jag sitter framför bästaste B's dator och knattrar samtidigt som jag dricker Loka Krusbär/päron. Det känns bra. Det är fortfarande kallt i huset, men Farmor eldar på som en galning i pannan för att få upp värmen. Nu är visst två av mina farbröder här och fixar med hennes värmefläkt, så sen blir det väl varmare igen. Som det ser ut nu är det dubbla strumpor och raggsockar som gäller.

Senare idag ska jag iväg med H, Z och J och spela bowling. Jag är med för att det är roligt. Räknar inte med att vinna eftersom jag vet med mig att en sängstolpe har bättre bollsinne än mig. Det blir bara trevligt att träffas och umgås en sväng.

Hade tänkt att försöka få till några rader i bloggen under tiden jag är här. Kanske inte för att det händer så extremt mycket roliga saker hela tiden, utan mer för att försöka hålla mitt skrivande uppe över vattenytan så gott det går. Om du vill får du gärna hänga med på min lilla skrivarstuga. Vem vet, du kanske lär känna mig bättre. ;)

Inga kommentarer: