BuzzadorBLOG

27 mars 2008

Solsken

En helt underbar vårdag ute idag. Solen skiner och fåglarna kvittrar. Trodde att jag hade lagt allt vad bloggande heter bakom mig, men det finns ett tomrum inne i mig som kräver att få synas och höras - och bli skrivet. Den här bloggen kanske mest kommer bli lite av ett egoklappande, men det kan vara nog så trevligt ibland. :)

Dagen till ära är skolböckerna på första plats. Alltid detta ok av evighetslånga timmar av idogt studerande. Hur som helst. Saker och ting blir aldrig roligare än vad man gör dom, så det är väl bara att bita ihop och se glad ut i alla fall. Ska iväg och få en välbehövlig klippning i eftermiddag. Det ska bli härligt att se ut som folk igen. Det som hägrar i fjärran är naturligtvis Henkes 25-årsdag som vi ska fira på lördag.

Människor upphör aldrig att förvåna mig. Min farmor, 85-årig småländska, fick smärre panik när jag berättade att vi nog skulle servera glasstårta på kaffekalaset för släkten. "Bara en tårta? Men.. Han fyller ju 25 år." Nåja, det får vi ta i tu med senare...

Ikväll blir det nog tedrickande invirad i en tjock filt och mysandes tillsammans med Henke till en trevlig film. Det lär bli nog så stressigt i helgen.

Funderar så smått på att ställa upp i en kareoketävling nästa lördag. Första pris är tusen kronor och man kan inte göra mer än försöka, eller hur?

Inga kommentarer: