BuzzadorBLOG

28 maj 2008

Idag är första dagen på länge som jag verkligen är ledig - hela dagen. :) Skolarbetet finns fortfarande där, men jag behöver inte snegla på klockan och veta att jag strax måste åka iväg till min brukares lägenhet. Och eftersom jag faktiskt preseterar bäst framåt kvällen har jag fri tid fram till att jag börjar bli sugen på att plugga. Detta sugna brukar börja vid tre. ;)

Henkeman ringde mig i morse från sina föräldrar, där han hjälper till att röja ur ett skul för tillfället. Han berättade att han skulle iväg till Göteborg över dagen och vara med och spana in en eventuellt ny lägenhet till lillebror Sebastian. Lillgrabben (som visserligen är nästan dubbelt så lång som mig och den mest vältränade på Henkes sida) har skaffat jobb som kock vid en pub strax brevid centralstationen och är i desperat behov av en ny lya. Han är lite söt, för han frågade om Henke kunde följa med. Så lillebror bryr sig om käre storebrors åsikter. ;)
It's love...

Ikväll ska jag iväg till kära faster och traktera min kära svarta elbas igen. Det ska faktiskt bli riktigt trevligt. Musik är något som får mig på bra humör. Och även om jag "bara" spelar Jularbomusik så gör det ingenting. Det är nog lite bandom blandat med en känsla av att hålla det svenska kulturarvet vid liv. Igenkänningens glädje.

Idag har faktiskt mina små troll varit väldans lugna. Det har bara varit lite lek med leksaksråttan, som tydligen behövde bada i vattenskålen. Annars har det varit en väldigt händelselös förmiddag i lilla lyan. Jag ska snart göra några krafttag. Plocka iordning på Ullaredsinköpen (ja, jag är en slarva) och göra världen - och omgivningen - en tjänst genom att ta mig den där välbehövliga duschen. ;)

Har hamnat i en läsarperiod igen. Just nu är det Camilla Läckberg som är på tapeten. Har precis börjat läsa Predikanten och än så länge är den riktigt bra. :) Även om det verkar som gravida kvinnor förföljer mig för tillfället. Tänkte på det redan i Ullared.. det var magar hit och barnskrik dit. Igår var det en film som hette 9 månader och i boken väntar huvudkaraktärens fästmö barn och vaggar omkring och lider i sommarvärmen.
Nåja, det kanske handlar om vad man vill se. ;)

Inga kommentarer: