BuzzadorBLOG

17 juni 2008

Oj vad tiden rusar iväg när det blir sommar.
Det är liksom inte läge att sitta inne vid en flimrande skärm när solen lyser och fåglarna kvittrar.
Jag har frisknat till ifrån min förkylning, men det var bra drygt. Först i tio graders värme, uppe i Timrå, blev jag frisk igen. Fast jag ska nog inte klaga allt för högljutt. Kära faster låg hemma i nästan 40 graders feber när det var som varmast ute. Lagom roligt att ligga inne och vara sjuk när solen värmde som bäst...

Annars är allt som förut. Har, som sagt, varit uppe i Timrå. Det var väl lagom roligt, men något som måste göras. Tio timmar i bil, enkel resa. Men det är väl det närmaste jag kommer till någon form av semesterresa i år. ;)
Jag jobbar och sliter hos min lille sagofarbror. Och trivs faktiskt ganska bra. Visserligen slog tanken att det skulle vara ganska skönt att arbeta på ett äldreboende, men den tanken var så flyktig att den inte räknas.

Ikväll ska jag passa på att bara vara lite. Käre Henkeponken jobbar till klockan nio, så det är bara jag och damerna i lyan. En halvbra film och ostbågar. Mjukisbrallorna och fultröjan är redan på. Är ledig ända fram till söndagen efter midsommar nu, det känns bra. Enda långledigheten jag har i sommar. Annar handlar det om några dagar. Pengar blir det.
Det är bra.

Inga kommentarer: