BuzzadorBLOG

18 juli 2008

Idag är en slö dag. Det känns som att världen håller andan inför vad jag tror är ett ordentligt åskväder. Det är inte det att bara jag är trött och sliten, utan det känns som att allt är slitet. Ungefär som i den där filmen som är baserad på en Stepgen Kings böcker, då ett flygplan tvingas nödlanda och det visar sig att det har landat i det förflutna. Det jag kommer ihåg mest från både boken och filmen är den psykiskt sjuke mannen som långsamt gör smala strimlor av pappersark. Langoljärerna! Så heter den ju. :)

Mätt i magen är jag med. Lunchen bestod av röding i römme.. en firre som käre farbror fiskat upp från älven i norge och sedan fryst in, enbart för min skull. Det smakade mer än lovligt gott. Middagen var mer vardagsnära i form av korv stroganoff och ris, men det är gott det med.

Det är lugnt och skönt i lyan idag. Henke kämpar med att få kabeln mellan teven och datorn att fungera igen och Anni har slocknat på soffan. Katterna sover, dom med. Så det enda som egentligen hörs är mitt knattrande på datorn, tevens flimrande och Henkes allt mer irriterande suckar. Teknik kan vara nog så enerverande ibland.

På tal om sömn så blev jag glatt överraskad igårkväll. Lilla kissen Lisa vill sova på mattes mage. Det är något hon inte har velat tidiagre. Så jag fann mig liggandes på rygg med en nöjd och spinnande kisse på mig... och med ett fånleende på läpparna. Stunden varade dock inte så länge eftersom husse skulle sova och hans nattbestyr var mer intressanta än en gosstund. ;) Men det känns ändå bra att katterna blir mer och mer keliga för varje dag.

Imorgon ska vi fira Hanna på hennes 18-årsdag. Det ska bli trevligt att träffa alla släktingar och vänner och äta god smörgåstårta. Lilla Hanna.. hon var nio när jag och Henke blev ihop. Det är nästan så att jag drabbas av en släng sentimentalitet. ;)

Inga kommentarer: