BuzzadorBLOG

23 juli 2008

Vet ni vad jag har kommit på? Jag älskar faktiskt livet!

Jag gillar att vakna på morgonen, äta den vanliga frukosten och se den vanliga dagen vakna. Det är skönt att veta att kvällen blir bra och att natten blir lika behaglig och välbehövlig som alltid. Jag är så enkel. Det behövs inget krångel egentligen, låt mig lunka på i min vardagstrall.

Jag behöver inget drama för att jag ska må bra, inget käbbel eller tristess.
Det jag behöver är min självkänsla, efter det klarar jag allt...

Idag har vi varit ute och gått i två timmar. Fötterna gör lite ont, men annars så känns allt jättebra. Jag är mätt i magen, tack vare att kompisen A kom över med det hon hade så att vi kunde fixa ihop någonting tillsammans. Trots allt käbbel igår verkar Henkeman ta det bra - och det är så skönt.

Var sak har sin plats och det gäller nog tid med. Allt ska ha sin tid. Säger som Farmor alltid säger, på sin breda västgötska: "Dä Schocker nok te räva, dä mä.." (det sjunker nog till röven, det med). Det säger allt. ;)

Min egen lilla livsfilosofi:
Säg ingenting du inte kan stå för,
var sanningsenlig och
ta livet med en klackspark.

Är tacksam över att jag är så pass säker i mig själv att jag faktiskt har lärt mig att det inte är värt att ta skit från andra och det är skönt. Jag tror det har att göra med min utbildning. Att jag försöker vända på problemet och tänka att det kanske är så att det är den andra människan som mår illa, inte jag. Att jag, även om jag fortfarande lär mig, försöker undvika att döma den andra människan. Att se problemet, inte personen. Att inte skjuta budbäraren.. ..ja, ni ser va? Att få lära sig det har gjort mig till en mer jordnära tjej, skulle jag tro.

Imorgon väntar Farmor och Britt på oss för då ska grillen på och fläskfilén få en schnygg bränna. Kära faster och farbror ska med, dom med. Det kommer att bli trevligt värre. På fredag stundar dragspelsstämman i Mariestad.

Det kommer bli konstigt att inte träffa Olle där, men jag får tänka på att han nog säkert är fullt upptagen med att spela med sina änglavänner. Det är ju så det är när man spelar tillsammans med människor som, i vissa fall, är omkring trettio år äldre än mig. Men å andra sidan håller jag kulturarvet vid liv.

Nu ska jag ta en lång och välbehövlig dusch.

Inga kommentarer: