BuzzadorBLOG

24 augusti 2008

Skoldax igen då. Inte för att jag känner mig direkt motiverad, men vad gör man inte för att få ytterligare ett fint papper att sätta in i en pärm? ;) Sitter just nu i mitt vandrarhemsrum med en kass uppkoppling på datorn och en blaskig kycklingsallad som enda sällskap. Många timmars skumpande på tåget blir det. Från Stockholm till Sundsvall hade jag en bordsgranne som, när han trodde att jag inte såg, grundligt utforskade sin vänstra näsborre. Tanken att säga till honom något i stil med att han säkert inte skulle hitta något nytt om han redan letat i en halvtimme slog mig och fick mig att le. Men min goda uppfostran hindrade mig dock från att kläcka ur mig någon dräpande kommentar. :)

Imorgon väntar många långa timmar i ett rum som brukar vara dåligt ventilerat. Den vanliga känslan efter en avklarad skoldag är att hjärnan konverterat till havregrynsgröt och man undrar om man lärt sig någonting överhuvudtaget. Men, oftast till min stora förvåning och glädje brukar det mesta fastnat. :)

Nu tänker jag ta på mig filthatten och dra tag i närmsta förstoringsglas. Dags att lösa mordgåtor i spelet henkeman så snällt installerade på burken. Sen tänker jag sova så att det kan bli morgon så att tiden går fortare här. Längtar faktiskt redan hem till Hjo.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Permafrost... Mmmm...

Anonym sa...

Låter som du kommer ha helfestligt där uppe i norr :)

Yoyomba sa...

Jaa, det är klart du saknar Hjo!!! :O