BuzzadorBLOG

23 augusti 2008

Inatt blev jag väckt av Lisa - som vanligt. För att väcka matte för lite mys har hon utvecklat en metod som går ut på att peta på saker och ting. Krukväxten i fönstret ska helst vackla till så att det låter, likaså lampskärmen och helst ska man häva ner någonting från byrån. Det brukar få matte att vakna. :) Så gjorde hon även inatt och efter att ha gosat lite med mig gick hon och la sig på sin pall som står brevid sängen, det är hennes sovplats.

Det var bara det att inatt fick hon ont, mycket ont. Hon morrade och fräste som en besatt och trillade av pallen och fortsatte morra under sängen samtidigt som hon försökte bli av med sitt onda. Jag hoppade naturligtvis upp ur sängen och ville hjälpa henne och när hon kom krypande emot mig såg jag att högra delen av magen var uppsvullen. Stackars snuttisen! Hon ville vara nära mig och kröp efter mig ut i köket där jag hällde upp lite Lactulos till henne på en tallrik i hopp om att det skulle lösa upp det onda i magen. Hon lapade i sig lite och sedan verkade krampen eller vad den nu var släppa lite.

Jag kunde inte somna om i första taget. Lisa låg och tittade in i väggen och när jag försökte vara snäll mot henne så visade hon att hon ville vara ifred genom att lägga sig under sin pall, längst in i hörnet. Hus som helst så somnade jag om till slut och i morse låg Lisa på min mage och spann förnöjt när jag vaknade till. :)

Stackars lilla gumsan. Hon råkar ut för det mesta verkar det som. Hon får inte vara så präglad på matte att hon dras med liknande magproblem som jag. Nu är det medicinering som gäller i några dagar för att lösa upp hårbollar. Blir det värre, vilket jag betvivlar, får vi väl åka till farbror Veterinären och kolla upp vad som kan vara knas med lilla skruttan. Slutet gott, allting gott.

Idag har Lisa varit väldigt kärvänlig och gosig hela dagen. Men vissa av hennes ömhetsbetygelser går lite väl långt. Hon slickade mig i näsan när jag gosade med henne nyss. ;)

Annars är det packning som gäller idag.. men inte riktigt än. Ska bara göra en massa andra saker först. ;) Baka lite muffins som jag kan ha med mig. Köpa lite käk som jag kan ha på tåget och sånt.. Och gosa med mina små fyrbenta raringar förstås!

Inga kommentarer: