BuzzadorBLOG

22 augusti 2008

Sådärja. Ytterligare en dag som bara försinner ut i ingenstans. Ganska trevligt om man tänker efter. Jag och Henkeman var och åt gott på båda våra favvoritställen. Lunch på det första och fika på nästa. Sen åkte vi vidare och inhandlade en ny och mycket snygg chilipeppar att ha i fönstret. (efter att ha frågat så att den inte var giftig för våra små pälsbollar.)

Just nu ligger Lisa och bara längtar efter att få sätta klorna i den nya blomman. Det är någonting med henne och att ta på allting. Gärna med utspärrade klor så att skadan blir som värst. Olga fick nosa lite på blomman och sen gick hon och la sig igen.

Det är bra tur att inte Henkeman ser vart Lisa ligger nu. Hon har sträckt ut sig på bordet och kollar intresserat på vad jag skriver på datorn. Att ligga på köksbordet är väldigt fel i vårt hushåll, men matte anser att hon kan torka av efter henne och just nu är bordet belarmat med så mycket bråte att en katt hit eller dit inte spelar så stor roll. Ja, jag är en blöthjärtad stackare.

Snart kväll och mera jobb. Ikväll blir nog lite av en prövning. Ska jobba med V och hon är av den gamla skolan att om man sitter still för mycket är man lat och är man overksam måste man hitta på någonting. Så det kommer att bli en kväll fylt av nervöst stående och omkringvirrande. Hur bra är det för lille sagofarbrorn, tro? Vi får se. Jag tar med mig en bok och passar på att åka hem på rasten så går tiden lite fortare. Sen är det ytterligare en dag fyllt med packande och finputsande innan Timrå väntar. Är så trött på Timrå. Förlåt alla eventuella läsare därifrån, men intrycket jag har fått av er stad är inte direkt upplyftande...
Men å andra sidan ligger min trädgräns i Karlstad så. :P

Nu ska jag bara vara ett tag. Njuta av nuet och ta det lugnt. Tror ni på det? ;)

1 kommentar:

Yoyomba sa...

Klart! Jag tror på mycket.