BuzzadorBLOG

21 augusti 2008

Spännande. Kom just på att jag har jobbat 73% bara genom att gå som extrapersonal hemma hos min lille sagofarbror. Det är ganska intressant om man tänker efter, för då är det heller inte konstigt att det känns som jag nästan bor mer hemma hos honom än hemma hos Henkeman och kissekatterna. 73%.. Det blir en hel del jobb. :)

Eftersom jag inte är något mattesnille kan kanske mina beräkningar vara lite knasiga, men jag räknade såhär:

Eftersom jag räknar med att en heltidstjänst är detsamma som 40 timmar/vecka räknade jag med 40x4=160 (och då blir 160 timmar detsamma som en heltidstjänst).
Sedan kollade jag hur mycket jag ska jobba under augusti och delade det med 160. Alltså 117,5 delat med 160. Summan blir 0.73 och då borde det betyda att jag arbetar 73%.
Eftersom min exakta lön inte är direkt relevant fortsätter jag inte med den uträkningen. Men annars räknar man bara på vad man tjänar i timmen och gångrar det med 0.73.

Jag väntar med glädje på mitt lönekuvär. :p

Förutom matematiskt navelskåderi är det bara jag och min borne nemisis i form av läxorna som ska existera i mitt liv just nu. Jag måste göra klart min projektplan som ska bli en rapport i form av en C-uppsats efter att min praktik är avslutad. Att skriva C-uppsatser hör inte till mina glädjeämnen och jag hatar att hålla mig till en mall för hur jag ska skriva och pressas in i en viss form för att passa in i något slags akademiskt och spolformat sammanhang. Sist jag skrev en uppsats låg jag vaken om nätterna, grät och var allmänt misserabel. Så vill jag inte ha det igen. Usch, bara jag tänker så blir klumpen i magen tyngre.

Dags att ta tag i mitt lilla liv och få någonting gjort. Jag får tänka på alla glädjeämnen istället. Om två veckor börjar kören igen och sen ska jag börja träna igen. Praktiken börjar och jag får ordnade arbetstider. Det här kommer att bli precis dretbra! Dags att skriva.

3 kommentarer:

Yoyomba sa...

Men du, säg till om jag kan hjälpa dig med något, hjärtat! Finns ju här av någon anledning *funderar*
Kramar!

Jenny sa...

Jag kommer nog komma krypande när orken tar slut. ;) Jag är bara så förbaskat stönig och vill mer än vad jag kanske klarar av ibland. Strukturfian och organisatören i mig tar överhanden. Tack för att du finns. *kram*

Yoyomba sa...

:)