BuzzadorBLOG

14 augusti 2008

Trist väder ute idag. Solen skiner fast det blåser halv storm. Jag hoppas att det blir bättre framöver eftersom jag jobbar kväll idag. Inte roligt att sitta inne och uggla bara för att vädret, eller kanske mest mina kläder, inte tillåter kasst väder. När pengarna dräller in nästa gång blir inköpet en allvädersjacka (som inte prasslar) och ett par ordentliga regnbyxor. Arbetar man mycket ute så får man nog klä sig efter det. :)

Annars är det massor med läxläsning som står på schemat just nu. Kollar upp en massa fakta kring den psykiska ohälsan bland unga i HjoTiBorg just nu. Det kommer att vara grundstommen till mitt specielarbete. När det är klart är jag klar med skolan. Det ska bli så skönt, men just nu känns det som ett ouppnåligt Utopia om jag ska vara riktigt ärlig. Läxor är inte roligt, inte ens om man försöker tvinga dom att vara lite småkul. Läxor är det samma som ett fyrkantigt inlärningsmoment som egentligen inte är pedagogiska för fem öre. Men, men.. hur som helst så måste dom bli gjorda. Hur trist jag än tycker att det är. ;)

Idag känns det som det blir mycket kaffe och massor med datatid. Idag hade jag mest tänkt att kolla runt så att jag skipper söka allt för mycket information imorgon. Det är då allt ska hända. Som magi. ;) Att svinga sitt akademiska trollspö och se hur all den väcentliga informationen kommer nersinglande. Då kommer orden spruta genom tangentbordet och hela min erfarenhet som student/akademiker kommer fram i sin bästa dager. Så dä så!

Augusti är en nystart läste jag häromdagen. Lite som ett andra nyår. Skolorna börjar, semestern är slut och vintern väntar runt hörnet. (hej, hej höstdeppighet). Så jag ska ta tag i mig själv med. Nu är det gymet som är min bästa kompis framöver. Tre dagars träning i veckan, en dag med basspelning och den heliga torsdagens skönsång. Det kommer att ordna sig. Lilla struktur-Fian i mig gnuggar just nu händerna av ivrig förväntan. Lat-Majan däremot vill gärna vända sig och trycka på snooze.. bara en gång till. ;)

Snart börjar min praktik. Åtta till halv fem med ledig helg. Lägg på Specialarbetet och jag kommer att ha häcken full. Men jag kommer att fixa det här. Att se ljust på framtiden är något jag försöker lära mig att göra med tillförsikt. Allt ordnar sig som ödet vill i alla fall.

Inga kommentarer: