BuzzadorBLOG

29 september 2008


Henkeman kom hem från stora billghetsvarehuset med massor med kläder och annat smått och gott. Han hade faktiskt handlat mer åt mig än åt honom själv, raringen. Jag fick, bland annat, en jättesöt mugg med en randig liten kissekatt med glasögon på nosen. Så den är numer favvoritmuggen och kompanjonen framför datorn.

Mina egna små troll sover så gott i sängkammaren just nu, Olga ligger i Henkemans säng och Lisa har intagit favvoritplatsen vid mattes huvudkudde. Frid råder i lyan - för tillfället i alla fall.
Känner mig faktiskt lite nykär just nu. Saknar Henkeman och vill vara med honom mest hela tiden. Hehe, stackarn kommer inte få det lätt med en gosesjuk flickvän ikväll. ;)

Just nu poppar jag musik för fulla muggar, dricker en välbehövlig kopp kaffe och njuter av livet överlag. Solen skiner och det är faktiskt fina löv utanför mitt fönster. Dom gula är inte favvoriten, det ska vara dom där klarröda löven som ska falla sådär snyggt och virvlande.
Då kanske jag kan uppskatta hösten.
Eller inte..

Men, men.. säg inte att jag inte försöker.

Hösten är för mig rökiga jazztoner, massor med varm choklad och värmeljus. Det finns även en mättad arom av äppelkaka och söndagsmiddagar. Höst för mig är, på ett sätt, lugn och ro. På ett annat sätt är hösten kall, tråkig och oåterkallelig. Svårt det där, när någonting egentligen är två sidor av samma mynt...

Kram på er därute.

Inga kommentarer: