BuzzadorBLOG

30 september 2008

Håhåjaja..
Tänk att man glömmer hur risig man faktiskt är varje gång en ny förkylningsbacill bestämmer sig för att just min lekamen är bästa stället att hålla hov på. Den här gången är lika olustig som alla andra gånger, med ont i halsen och niagarafallsnäsa. Antar att det bara är att hålla ut. Tråkigt!

Nåja, jag ska försöka äta lite och inte helt gräva ner mig i min olustighet. En liten förkylning ska inte få förstöra min dag. Tur att vi lagade så pass mycket mat igår att vi bara kan värma upp resterna idag. För att stå och kocka i köket är ingen höjdare. Inte idag i alla fall.

Pratade lite med Henkemans minsta lillasyster som hade religion. Jag bad henne ställa frågan: "Varför alla religioner egentligen är så sammanlappade. Är det därför att det egentligen handlar om en och samma gud eller är det därför att vi människor inte har bättre fantasi?"

För som jag ser det mynnar alla religioner någongång ut i ett budskap om att kärlek är det viktigaste, att en rättrogen ska vara vänlig mot sina medmänniskor och att det är bättre att le mot människor istället för att sparka dom i skrevet - oavsett vad man anser om personen i fråga. För mig blir det då att det största, själva essensen, av troendet överlag är kärlek.

Det är inte helt fel. Alla behöver vi lite kärlek ibland. Och omtanke..

Inga kommentarer: