BuzzadorBLOG

5 september 2008

Håhåjaja...
Idag vart det hektiskt. Praktik, träna, klippa sig, åka och handla, laga mat och vara trevlig värdinna. Allt skulle ske mellan fyra fram till klockan sju. Järn-Jenny fixade skivan. Men hon han dock inte byta om. Sak samma. Det vart trevligt i alla fall. :)

Nu mår jag gott. Några glas vin innanför västen och ett lagom glatt humör. Och det är helg. Sånt känns bra. Imorgon ska vi ut till landet och hjälpa Farmor och B med allt som behövs. Hoppas på bra väder och allt sånt. Men innan det ska jag sova. Massor! Det känns som sömn har blivit lite av en bristvara i mitt fall. I dagsläget i alla fall. :)

Lagade riktigt god och nyttig mat ikväll. Kycklinglasange med fullkornsplattor. Till det en blandad sallad. Jag kan om jag vill. Och det är roligt att laga mat, tycker jag. Synd bara att det syns på mig att jag är matglad. :/ Men det blir det ändring på nu med alla träningspass som jag har planerat in i min späckade planering. Så är livet på en pinne...

Nu är lilla mig trött. Lite glad eftersom jag fick hålla i musikunderhållningen för mina omsorgstagare idag. Vi sjöng allt från barnvisor till Gärdestad. Eller.. jag och en tanta till sjöng, de andra skrålade, mumlade eller tjoade efter bästa förmåga. Men roligt hade vi i alla fall. Måste bättra mig i brukspiano, kan inte förlita mig på att sjunga accapella hela tiden. Eller spela gitarr kanske.. Det tål att funderas på. :)

Natti natt... Tidig kväll för fröken J ikväll. Inte börjar hon bli gammal?!

1 kommentar:

Yoyomba sa...

Alla blir vi gamla så småningom. Men att bli trött "tidigt" innebär inte att man börjar bli gammal. Det är skönt att sova! Jag älskar att sova! Om man vaknar klockan tio av...hrm...sms. ;)