BuzzadorBLOG

17 september 2008

"Hicka, ofrivillig, hastig och krampaktig sammandragning av mellangärdet med häftig inandning och påföljande tillslutning av struphuvudet."

En otacksam grej hickan. Det finns massor med huskurer, men ingen fungerar för mig. Sitter här och har hickat i säkert en halvtimme snart. Det känns i magen, vill jag lova. :(
Det borde ge med sig snart, annars blir liten mig lessen i ögat...

Huskurer:

  • Att tugga i sig och snabbt svälja en till två matskedar strösocker
  • Svälja tre gånger samtidigt som man håller andan
  • Hålla andan direkt efter första hickningen
  • Att man blir överraskad eller skrämd av något
  • Hålla för näsan och samtidigt dricka vatten
  • Hålla andan genom att stänga munnen och hålla för näsan
  • Dricka vinäger
  • Dricka upp och ned
  • Ät en matsked senap
  • Tugga en sockerbit och svälja ner den med vatten samtidigt som man håller andan
  • Dricka så mycket vatten som möjligt i en enda klunk
  • Blöta en sockerbit i ättikssprit och äta upp den
  • Ät en tesked sylt
  • Hålla för öronen, med fingrarna, så att man inte hör något tills hickan är borta.
  • Mun-mot-mun metoden (hjälper mot “fyllehicka”)
Nåja, jag ska testa att dricka vatten eller smaska socker, tror jag. Eller dricka från fel sida glaset. Sak samma, det blir nog väl...

En sak är säker. Hicka är inget roligt!

1 kommentar:

Yoyomba sa...

Ät en matsked senap, dricka vinäger,
blöta en sockerbit i ättikssprit och äta upp den. Vad..ehh, gott?
*spyr*