BuzzadorBLOG

18 september 2008

Trygghet. Det är något fint. Att veta att det finns en plats där man är säker, skyddad och där man kan vara precis den man är. Trygghet, för mig, är närhet till andra människor. Jag mår som bäst när jag inte distanserar mig till andra. När jag känner att där jag är gör jag nytta. Jag mår som bäst när jag kan hjälpa en medmänniska.

Oavsett om det handlar om att hjälpa någon över gatan eller stötta och finnas till när och om det behövs. Jag mår bra när jag vet att mina medmänniskor är tillfreds med sina liv. Jag mår bra av att höra andetag vid sidan om mig när jag sover, av mjuka kattassar, av en god måltid och glädjen som jag får tillbaka av att hjälpa andra.

Musik gör mig trygg. Även om jag kan vara lite låg eller trött kan musiken alltid få mig på rätt spår igen. En god bok har samma verkan. Allt tillsammans är det som gör mig till den jag är. En grundtrygghet som hjälper mig att vara mig, liksom. Just nu känner jag att jag är relativt trygg i mig själv. Men sånt kan ändras fort. Hösten är inte min årstid, om man säger så.

1 kommentar:

Yoyomba sa...

Du är en sån människa som man önskar att det fanns fler av.
Jag har turen att ha dig i min omgivning och det är jag oerhört tacksam över. Du är en bra människa och kommer förhoppningsvis alltid att vara.
Kramar