BuzzadorBLOG

3 september 2008

Hmm...
Vad jag förstår så var aerobics ungefär lika ansträngande som jag trott från början. Jag var dock inte med ikväll. Jag och min kropp var inte riktigt på samma våglängd för sportsliga aktiviteter, så jag åkte iväg och spelade bas istället. Det var däremot riktigt trevligt. Kära faster, farmor A och S var där. Käre farbror kollade på dumburken som vanligt och B kom efter hon slutat jobbet. En kväll med släkten. Trevligt värre. (Speciellt när man får välja vilka människor i släkten man ska umgås med.) :p

Imorgon börjar kören igen. Jag har saknat vårt gäng. Att sjunga är nog lika mycket mig som att andas många gånger. Kommer ihåg att farmor nämnde att jag sjöng för full hals redan som ettåring och blev fly förbaskad om någon inte lyssnade.

Ett annat minne, som jag själv minns väldigt väl, handlar om när jag var ensam lucia och skulle underhålla mina åhörare. Jag gick allvarligt fram till varje person och sjöng vackert om julens budskap...
Kära faster nästan låg ner av skratt.
Jag fortsatte hela mitt program och avslutade med orden:

"Nu är jag färdig, så nu kan du skratta!"

Argare femåring kunde man leta efter. ;) Såhär i efterhand kan jag visserligen förstå det komiska i att en liten tjej varsamt vallar omkring bland sina lyssnare.. men det var ändå en psykologisk miss hon gjorde där, kära faster. :)

Nu ska jag drälla runt i köket och laga lite mat. Ta hand om er därute.

Inga kommentarer: