BuzzadorBLOG

14 september 2008

Oj, oj, oj...
Det blev ett riktigt trevligt besök i kyrkan och inmundigande av gospelmusik. Extra trevligt då det visar sig att jag kunde nio av tio låtar och kunde sjunga med av hjärtans lust, väl medveten om den unga tjejen som himlade med ögonen i bänken bakom. Jag roade mig kungligt. Tycker att det är snyggt med kåpor på körmedlemmarna, alla är lika och ingen sticker ut ur mängden. Även fast vi ofta är helsvarta i vår kör blir det gärna olika svarta nyanser och då anser jag att nyttan med det helsvarta försvinner. Men, men.. det är bara min enskilda åsikt. :)

Det enda som förtog stämningen var att jag lyckades med konststycket att fumla in linsen så att den blev konvex i ögat, så nu sitter jag med ett rött öga som skaver, trots att dom eviga brillorna sitter på nosen. Hursomhaver så kommer jag säkerligen känna mig piggare i ögat imorgon. Just nu tänker jag mest på hur många gånger man faktiskt blinkar, för då skaver ögat..

Kaffekoppen, min eviga kompanjon framför datorn, är snart slut. Detta grämer mig något, då jag utformat ett viss behov av mjölkfläckat java. Men å andra sidan bör jag kanske inte dricka mer kaffe just nu. Har liksom ingen lust att stirra upp i taket inatt. Måste värna mer om min sömn överlag just nu, känns det som. Att vara konstant trött är inte roligt, vare sig för mig eller för mina kompisar på Måsen. Ny dag i morgon. Ny vecka...

Ta hand om er, och sätt inte in linserna på fel håll. :p

2 kommentarer:

Yoyomba sa...

EXTAAAAAAAAAAAAAAAAS!!! :D
Kärringunge! Du skulle vänt dig om och punschat henne i fejjan! :O
Vill kolla på Skövde Gospel fler gånger :D
Kommer nog drömma mardrömmar om den vita damen med den svarta rösten. :(

Anonym sa...

Vadå, gillade hon inte gospel? o_O

Nåja, bra att ni hade trevligt i alla fall.

Och tänk, du drack ur kaffet.. :P