BuzzadorBLOG

3 oktober 2008

Att sova länge om mornarna är en lyx som jag försöker unna mig så ofta det finns tid och möjlighet. Vetskapen att kunna dra sig länge och att det egentligen inte finns någon eller någonting som kan ta dom vanliga göromålen ifrån mig. Disken står kvar på samma ställe som igår kväll, tvätten flyttar inte på sig och katterna har det faktiskt inte helt fel där de ligger och drar sig i husses säng heller. Handlar det om att liten jag är lat? Att jag ger efter för en synd? Spelar det någon roll? Huvudsaken torde väl istället vara den att jag faktiskt unnar mig någonting. :)

Suck, idag var inte jag snäll mot mina fyrbenta damer. Speciellt inte mot Lisa.
Lisa, det nervösa lilla stycket, springer omkring och piper och skriker men vill inte vara hos matte. För matte sitter ju i den förhatliga datastolen där man inte ska sitta för då får inte Lisa någon uppmärksamhet.

Vad gör man då? Jo, man kan ju alltid hänga sig i gardinen. Det var en bra idé. För då reagerar matte. Men, det blev visst lite fel. Matte skäller på mig, så jag springer ut ur rummet med svansen mellan benen och när jag tittar fram igen får jag inte komma in i vardagsrummet igen.

Under tiden ligger Olga och beskådar skådespelet med den nyvaknas intresse. Hon ser ut att fundera på vad som händer och varför allt blev så hotfullt på en gång. Sen stänger matte dörren. Lisa är utanför, Olga är kvar inne i vardagsrummet. Det går ju inte. Så matte får släppa ut Olgis med.

Så nu sitter matte själv i vardagsrummet och skriver. Så skönt när allt är lugnt och skönt. Men jag har inget hjärta av sten, utan jag ska strax ut och gosa med bråkstaken och godingtösen. Det kan inte vara lätt att vara kissekatt och råka ut för mattes dåliga humör. ;)

Dags att öppna dörren igen. Vill ju ha mina tassisar hos mig.
Ta hand om er därute.

Inga kommentarer: