BuzzadorBLOG

13 oktober 2008


Hmm.. Klockan är nu 05.12 och jag sitter uppe och knattrar på datorn. Anledningen är att jag egentligen har varit vaken sedan klockan tre. Jag vaknade självmant men det visade sig att stackars Henkeman fick ett rejält migränanfall samtidigt. Tycker det är synd om honom eftersom han inte kunde somna på två timmar utan låg och kved och vred på sig mest hela tiden. Fy farao för migrän. Men nu sover han åtminstone gott och eftersom min klocka ringer snart ser jag ingen anledning att försöka somna igen eftersom jag då kommer vara jättetrött hela dagen.

Idag kommer min fröken från skolan hit och hälsar på mig på min praktikplats. Det blir nog en upplevelse. Jag har ganska mycket jag vill prata med henne om och jag antar att Lena på jobbet vill prata med henne, hon med. Kul att kunna visa fröken Lena min fina lilla hemstad. Kanske hinner vi med en snabb kopp kaffe någonstans. :)

Känner mig ganska så fundersam just nu. Mycket tankar som snurrar runt i huvudet på mig och sen är det höst med. Men jag kämpar på som vanligt, ingen fara med mig. Våra fyrbenta små marodörer tycker nog att det är konstigt att matte är uppe så här tidigt. Olga har placerat sig på pallen i hörnet för att ha överblick och allas vår petglada Lisa leker inte nudda golv alternerat med att försöka roffa åt sig ett av dom där spännande höstlöven som matte plockade in igår. Jag är mer intresserad av att dom inte råkar väcka husse. Så det är lite hyschanden och förmaningar som viner genom rummet.

Tänk om man orkade gå upp så här tidigt varje morgon, då skulle man få en hel del gjort. Men om jag känner mig själv rätt kommer jag klara av att hålla mig vaken under dagen men kommer ligga i sängen och snusa gott tidigt ikväll istället. Jag har ju faktiskt sovit omkring fem timmar inatt, så det är inte så att jag kommer krevera av akut sömnbrist.
Nu ska jag lulla in i duschen och göra mig fräsch som en nyutsprungen nyponros.

Ta hand om er...

Inga kommentarer: