BuzzadorBLOG

11 oktober 2008


Hoppsan. Idag har dagen varit vigd åt musik i långa banor. Gospeldag med Anki och Magnus Spångberg. Alltid trevligt att det kan samlas över 200 sångare från olika, fast närliggande, körer runt om lilla Falköping.

Visserligen var repertuaren mycket av det som vi redan gnetat igenom många gånger i vår kör sen tidigare, men det är ändå en upplevelse att få sjunga tillsammans med så många människor. Kul, men ändå nästan för mycket.

Det var varmt som i en bastu, jag kände mig fortfarande halvkrasslig i min förkylning men det fanns ändå massor med sångarglädje och en vilja av att lära sig så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Dagens övningar avslutades med sedvanlig gudstjänst.

Gillade prästens inställning till musiken. Han sa att en vän till honom hade sagt:

"Predika du, men när jag kommer till himlen kommer jag sjunga dagarna i ända."

Det var massor med prat om lovsång och att den viktigaste essensen i tron handlade om att vara hängiven och hänförd. Alltid trevligt när det handlar om musik. :)

En lång, men ändå rolig dag. Imorgon kommer jag sova så länge jag vill. Sömn är nog så viktigt. Speciellt eftersom jag bara snusade fyra timmar i natt. ;)

Kram, kram...

1 kommentar:

Emma sa...

Låter som en kanon dag! Gospel är så ljuvligt! Min syster va nog där med.. Nä det stämmer jag har bara varit där nån snabbis sen sexan, skrämmande eller hur... Men nu sa det bli av!!!!
Kram