BuzzadorBLOG

7 oktober 2008

Idag var första dagen med frost ute. Fick skrapa rutorna på bilen innan jag åkte till jobbet. men vilket väder. Snacka vacker höstdag. Jag hade tur som fick vara ute med två av kompisarna på dagcenter större delen av dagen. Om hösten skulle vara som den är idag skulle jag vara lycklig. Gillar inte höstrusk, regn, dimma och blaskväder.

Idag är en sån där dag som man vill gå iväg till myscafét och dricka choklad och äta någon god pralin. (gottegrisen i mig anser att det alltid är såna dagar...) Idag är en dag som jag lätt skulle kunna tänka mig att tillbringa på en båt ute på sjön, titta på vågglittret och beskåda fåglarnas höstfärd söderut. Naturen är faktiskt rätt härlig, om man bara tittar efter ordentligt.

Ett rött höstlöv som är frostbitet och som ligger i solen, det är nästan poesi. ;)

Ikväll ska jag bara vara. Världen utanför får gärna klara sig utan mig för några timmar. Jag ska bara vara den jag är. Inga måsten eller "skagöra-saker". Helt underbart. För att jag ska orka vara jag måste jag ge mig tiden att bara vara, utan att lägga mig i sånt som jag egentligen inte behöver. Lilla Nen behöver inte vara överallt och hjälpa till hela tiden.

2 kommentarer:

Yoyomba sa...

:)

Fnissi sa...

Supervacker bild! Jag älskar också hösten!!!