BuzzadorBLOG

6 november 2008

Tänk att lilla jag faktiskt vågar. Jag vågar ta ton och skäms inte längre för om vissa toner blir lite sura eller om min röst kanske inte riktigt håller sådär bra som jag alltid hoppas att den kan göra. Det är ju jag. Det är min röst och jag gör faktiskt ett bra jobb. *klappa mig själv på axeln*
Varför ska jag inte sjunga om det är det som gör mig glad. Glädjen att kunna glädja andra och förmedla något mer än bara rena toner. Musik är nog så viktigt.

Blev glad. En kompis till mig tillfrågade mig om vi kunde gå ihop ett gäng och sjunga i en lite mindre gruppering, lite mer julmusik. Än så länge är allt i väldigt mycket planeringsstadiet, men det skulle vara väldigt roligt. Imorgon ska jag till biblioteket i lilla höstlövsfyllda staden och kolla om det finns några noter som kan användas. Musiken är det som gör julen.... och knäcken.. julskinkan och Jansons frestelse.. Pepparkakor.. .. ... *drömmer* :p

Det är väldigt skönt att börja hitta tillbaka till gamla hjulspår igen. Dags att lära känna mig och mina intressen liksom. Det blir en spännande upplevelse. Sånt gillar jag. :)

Ta hand om er - så tar jag vara på mig själv.

2 kommentarer:

Yoyomba sa...

Usch ja...snart är det jul.
Det kändes inte så bra att sjunga jullåtar på kören idag. Inte så tidigt. Men annars är det helt OK med jullåtar när det är en eller två veckor kvar till jul :P

kantorn sa...

Du får gärna titta på vad jag har i jullåt-väg också om du vill.