BuzzadorBLOG

26 december 2008

Traditionsenligt firande...

...står på schemat idag. Alla kusinerna och kusinbarnen samlas hos farmor för att äta lite, snacka smörja och sen åka hem igen. Det skulle vara trevligare om vi hade mer gemensamma intressen. Känns aldrig trevlig att ofrivilligt bli placerad i facket "Fem och ett halvt år - för alltid". Men, men.. Det är kanske lika mycket mitt fel eftersom jag inte gör något åt min situation själv.

Samtidigt känns det sisådär att aldrig bli tilltalad och när jag säger någonting förvinner det lika snabbt eftersom de andra kusinerna har så trevligt med varandra. Eller, förlåt. Ville inte skriva ett bittert inlägg. Vi vänder på steken. :)

Det är trevligt att alla faktiskt har möjlighet att träffas och prata bort en stund. Att olika åldrar får en möjlighet att integrera med varandra på ett positivt sätt över en bit mat. Det är en trevlig tradition...

Nej, nu väntar en sen frukost. Sen bär det iväg till landet.
Ta hand om er och god fortsättning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas julen varit trevlig för er alla.
jag önskar god fortsättnig på helgerna.