BuzzadorBLOG

27 december 2008

Legitimerad soffpotatis

Det vore väl nåt? ;)

Skämt åsido. Idag är en sån där riktig slofocksdag. Sitter mest och degar i soffan och bara är ett tag. Idag finns inga måsten, borden eller måsten. Idag är en dag när jag bara är. Sånt är skönt, fast inte för lång tid. För då tillföskanskar jag mig mer rondör än vad jag redan begåvats med.

Imorgon ska jag ta tag i mitt arbetsföra liv och skriva ihop mitt CV. Känns som det kommer bli ett stort projekt. Finns det någon som är i behov av en journalist/informatör eller en behandlingspedagog med inriktning mot psykiatri/kognitiva funktionshinder... ingen?! ;)

Men om jag kombinerar båda mina områden då? Betänk möjligheterna med en informatör som har utbildning inom omsorgen.. ..eller en journalist som kan såväl KBT som vilka premisser som utgör grunderna föra att kunna diagnositcera Downs syndrom. :p

Just nu känns det som att alla de jobb jag kan tänka mig, såna som är utvecklande för mig och som inte bara genererar pengar varje månad. Just de jobben finns inte i mitt närområde direkt.. och jag känner faktiskt inte för att flytta mer. *suck* Nåja, det blir säkert väl. Ingen idé att oroa sig i onödan över eventuell spilld mjölk.

Det är en grå dag idag. Hade tänkt promenera en riktig långpromenad med Henkeman, men det känns inte roligt att gå ut när hela världen ser ut som en stickig, grå, yllefilt. Då får man fylla på med extra mycket godis och frossa mer... ...eller hur var det nu?

Läste någonstans att det faktiskt är mer regel än undantag att falla tillbaka i sina dåliga vanor. Man måste omprogramera hjärnan för att se det som man måste göra inte är ett egentligt måste, utan snarare en belöning. Så mitt nyårslöfte blir en sådan omprogramering, tror jag.

Att röra på mig är inte ett måste, det är någonting som jag faktiskt mår bra av och som gör att jag slipper en massa otäcka sjukdomar till följd för ett allt för tjockt späcklager. :)

Nej, om jag skulle återgå till det jag är bäst på för dagen.. halvligga i soffan och titta på när Henkeman spelar tevespel... Det låter som en plan!

Ta hand om er och god fortsättning.

1 kommentar:

Emma sa...

Visst är de götte med sådana dar, jag tror man kan behöva de ibland! Hoppas ni har haft de bra i jul!
GOTT NYTT ÅR till er!
Kram Emma