BuzzadorBLOG

16 februari 2009

*Sniff...* Det gjorde aj som sjutton...

Apelsinerna hatar mig. Dom avskyr mig så till den milda grad att dom slutit förbund med dom där, inte alls så oskyldiga, plastblupparna där apelsinföretagarna kluddar ner sin logga. Skulle skala en oskyldig apelsin förut, men då passar plastbluppen på att skära mig - under tumnageln.

Smärtan efteråt var bedrövlig. Ett ynka litet sår som knapps syns fick det att pulsera långt upp i armbågen och själva tummen blev jättesvullen och öm.

Dumma, dumma, dumma apelsin. Inte bitas! :(

Antar att mina apelsiner inte är direkt giftfria och det är det som gör att det gör så förbannat ont. Men nån måtta får det vara på eländet. Skulle vara tacksam om jag kunde få tillbaka min vänsterarm så som jag är van vid det. Inte ömmande och grinig...

Förutom smått blodvite händer det inte massor med intressanta och givande saker i HjoJennys liv just nu. Jag jobbar för fullt, just nu är jag ledig på onsdag men annars är det lugnt och gott i lilla lyan. Fast det kanske blir skillnad snart...

...när och om jag väljer att bli elak mot apelsinerna, vill säga. :p

Inga kommentarer: