BuzzadorBLOG

22 februari 2009

Soffpotatis

Jag erkänner att det är skönt att inte göra så väldigt mycket mer än det som ska göras. Att varva ner och ladda batterierna ibland. Fast ibland får jag kämpa med att bara ta det lugnt. Idag hade jag bestämt att jag bara skulle vara, iklädd fula och oklädsamma mysbrallor och en loj inställning till livet. Vad händer?

Jo, lilla jag dansar omkring som en trimmad durecellkanin och är allmänt uttråkad. Jag kommer på mig själv att titta på klockan och undra varför den går så långsamt. Det händer aldrig annars.

Det kan bero på att jag verkligen behöver varva ner och ta det lugnt. Mitt liv känns så ostrukturerat just nu och det kanske är kärnan till att jag har svårt att koppla av. Jag skulle göra en hel del för att ha ett schema att arbeta efter eller veta vad som händer nästa morgon. Nu kan jag inte veta om vikarieförmedlingen kommer ringa till mig imorgon klockan sju eller om jag får vara hemma.

Det resulterar i att jag sover dåligt för att jag måste kolla på klockan och se så att jag inte missar att dom ringer mig. Fånig stress, helt enkelt. Egentligen helt onödig med...

Jag kanske har ett kontrollbehov när allt kommer omkring. ;)

Kollade på eventuella jobb på arbetsförmedlingen och det märks att det är lågkonjunktur just nu. Det finns bara en handfull jobb ute som jag kan tänka mig att söka - antagligen tänker 150.ooo andra samma tanke just nu. Det är verkligen djungelns lag som gäller just nu.

Men, men.. det tjänar ingenting till att jag beklagar mig eller verkar bitter. Det får jag inga jobb på. ;)

Ta hand om er därute, imorgon väntar en ny dag runt hörnet...

Inga kommentarer: