BuzzadorBLOG

7 maj 2009

Tack, Lars "Lisa" Andersson...


Ska sjunga en jättefin ballad i vår kör. Även om jag sjunger gospel och det ska vara han där uppe som ska få lovsånger tycker jag att den här texten går att använda till så mycket mer. Det finns så oerhört många människor som faktiskt mår dåligt omkring oss. Den här texten värmer och ger hopp. Det tycker jag är viktigt.

Jag tar mig friheten att skriva ner texten, för den är så vacker...

Håll ut. Håll ut! Jag ska aldrig lämna dig.
Håll ut. Håll ut! Jag ska visa en väg för dig.

När allting känns tungt. Du undrar: Hur ska det gå?
När livet känns svårt och ingen hjälp finns att få.
Då tar han din hand och leder dig fram...
...Ge inte upp, håll ut.

Håll ut. Håll ut! Jag ska aldrig lämna dig.
Håll ut. Håll ut! Jag ska visa en väg för dig.

När du känner dig ensam. Ingen hör och ingen ser.
När livet känns hårt och kallt och ingen mot dig ler.
Då finns han där. Han ser hur du mår...
...Ge inte upp, håll ut!

Håll ut. Håll ut! Jag ska aldrig lämna dig.
Håll ut. Håll ut! Jag ska visa en väg för dig.
Jag ska visa en väg för dig.

Inga kommentarer: