BuzzadorBLOG

7 maj 2009

Timvikariat


Ibland är det viktigt att vara flexibel. När man tror att man ska vara på ett specifikt ställe visar det sig att detta kan ändras fort som ögat och då ska man vara på något annat ställe. Det är jättebra att ha ett arbete att gå till. Det jag kan sakna ibland är tryggheten att veta att det finns någon form av kontinuitet eller schema att gå efter. Det skulle vara skönt att någon gång kunna tacka ja till någonting i förväg, utan att lägga till "om jag inte jobbar då, förstås...".

Nej, usch, nu låter jag bitter. Det är inte meningen. Jag är glad över att det finns jobb för mig. Hoppas bara att jag får något mer stationärt inom 90 dagar. Annars måste jag välja. Jobba eller gå arbetslös för att få pengar. Men det är ett senare dilemma. Allt jag vet är att jag söker med ljus och lykta efter ett bra jobb. Något som massor av andra människor gör, dom med.

Skam den som ger sig.

Inga kommentarer: