BuzzadorBLOG

22 mars 2010

Cafétajm


Idag skulle jag promenera med en kompis - L och hennes lille son G. Vi gick en runda och hamnade på café. Där satt vi och snackade bort tiden för att sedan knalla hem igen. Jag fick tillbaka mina scullcandylurar och det kändes som jag fick tillbaka en snuttefilt. Älskar verkligen dom där lurarna. :)

Tänkte jag skulle vara smart idag och inte tugga tabletter. Det gick åt skogen. Efter jag kom hem från promenaden hade jag rejält ont och fick tugga i mig tabbeluringarna igen. Känns tråkigt att behöva leva med en massa kemikalier i kroppen hela tiden, men om det är vad min kropp behöver så ska väl inte intellektet komma här och klaga - antar jag. 

Jag fick lite ensamtid med pälsbollen Lisa. Hon la sig faktiskt och gosade - på min arm. Det här till ovanligheterna. Så vi kelade nog i tio minuter innan hon bestämde sig för att hoppa ner. Mysigt värre. Pälsbollen Olga ville gosa, hon med..  men hon anser att det är bättre att hänga över mattes axel istället. Då trivs hon och spinner som bara den. Det är nästan lika trevligt som att bli borstad med kattborsten. :)

Ska ta det lugnt resten av dagen. Tycker jag varit ganska igång ändå. Med promenad och fika med tillhörande stenhårda stolar. Då kan man kanske vara slacker resten av kvällen. Eller, måste hänga upp tvätten först...  sen kan jag vila/lata mig. :p

Ha det väl därute och ta hand om varandra.

Mums, så gott...

1 kommentar:

Linda sa...

men Jenny då! jag frågade ju om det gjorde ont, så kunde vi gått tidigare:P kan ju alltid ses fler gånger. om du vill skriva ut våra namn så får du det, det är lugners:P ser verkligen fram emot din födelsedag =) syns på tisdag! <3 kram