BuzzadorBLOG

16 mars 2010

Mer sjukskrivning till mig




Att ha en sprucken svanskota kan ha sina fördelar. Sovmornar, alla är snälla mot mig och jag kan vara hemma och bara vara. Fast för mycket slacker är kanske inte helt okej. Eller. Jo, det är det faktiskt! :)

Att ha en sprucken svanskota gör ont. Rent förbattat ont. Så. Men det innebär även, i viss mån, rätt bra fördelar i form av extrapengar för sveda och värk. Vad gör man med såna pluringar då, månntro. Betalar räkningar? Köper mat? Nix! Jag handlar sånt som jag velat ha jättelänge. Och jag mår bra av det. (Eller också ger tabletterna rätt bra smärtlindring...) Så nu sitter jag framför datorn och poppar musik som jag lyssnar på i mina sprillans nya scullcandy-hörlurar och använder min nya mp3-spelare. Grabbarna Grabbers spelar spel som skränar och lever halv rövare.

Vanligtvis gör det mig smått knäpp eftersom det är så trista ljud. Men idag lyssnar jag på Lars Demian istället och mår prima Ballerina. "Så vi beger oss till Asien, där vi beter oss som as igen..." Den där mannen kan skriva texter. ;)

Jag har fortfarande skitont. Men nu kan jag nästan vara normal igen. Grejen är att jag inte orkar lyfta tunga saker eller vara nere på golvet och kravla. Vilket faktiskt innefattar en hel del av vad jag gör i mitt arbetsliv i vanliga fall. Äter fortfarande tabletter, men nu bara morgon och kväll.

Livet känns helt okej just nu. Bortser jag från att jag har ont 24:7 så kan jag faktiskt ärligt säga att jag är lycklig. Våren är på gång och snön smälter. Det är gott att leva och veta att man har vänner och familj omkring sig som bara vill mig väl.

Ta hand om er. :)

Härifrån kommer bilden.

Inga kommentarer: