BuzzadorBLOG

17 mars 2010

Kronans Droghandel











Idag har jag varit på ett riktigt äventyr. :)

På två timmar har jag hunnit med att lämna in mina sjukpapper hos chefen, köpt en ny badring att sitta på, varit på apoteket, promenerat en lång omväg hem, ätit middag och klappat goskatter. Det är nästan rekord för mig, nu när svanskotan from hell basunerar ut sitt ogillande.

Lite spännande det här med apoteket. Har hamnat i en tablettcirkel...
Äter starka värktabletter som bidrar till att jag drabbats av muntorrhet. Då måste man köpa sugtabletter för detta. Dessa starka tabletter bidrar även till illamående.. då får man köpa åksjuketabletter för att mildra denna åkomma. Förutom de starka tabletterna äter jag även Alvedon. Då ballar min mage ur. Därför får jag även regelbundet dricka bulkmedel och äta magsyretabletter för att återställa en sabbad tarmflora. Detta gör mig trött, så jag måste dricka Berocca för att hålla mig pigg...

Ja, ni ser. Livet för mig, just nu, är ungefär lika spännande som för en pigg 92-åring. ;)

Men dagsmålet för dagen är uppnått. Jag har promenerat och gjort de ärenden jag skulle göra. Klockan är nu runt middagstid, så en liten tupplur på detta blir nog fina fisken.

Annars rullar livet på i sina vanliga, intrampade, hjulspår. Det är bra. Bäst vore naturligtvis om min kära svanskota kunde bli lite bättre, men det lär jag få vänta på ett bra tag till. Imorgon ska jag försöka orka ta mig till kören igen. Behöver lite sång och musik i mitt liv just nu. Då blir det roligare att vara halvt invalidiserad.

Ha en underbar dag, vet jag... :)
Bilden kommer härifrån.

Inga kommentarer: