BuzzadorBLOG

18 maj 2010

Pappsen 61

Idag, om salig Pappa hade levt, hade han fyllt 61 år. Min Pappa. Var vid graven och lämnade blommor tidigare idag. Hade köpt med mig en sten med ordet "dreams" ingraverat. Det blev riktigt fint. Men det är ändå tomt. Någonstans vet jag att han sitter på sin molntapp och tittar ner på mig och att det bara är skalet av honom som ligger under stenen. Men det är ändå kyrkogården som känns jobbigast. Min Pappa. Nu sitter han säkert och frotterar sig med hädangångna kändisar och säger åt mig att inte deppa eller grubbla. Men det var ändå konstigt att det regnade från klarblå himmel när jag hade lämnat mina blommor. Jag vet ändå att han finns här, om än inte i samma form som jag vant mig vid. Så länge han finns i mitt minne är han aldrig bortglömd.
Min Pappa.
Min...

För att lindra mina halvdeppiga tankar något har jag ägnat mig och lite färgchock. Jag har numera lilaglittriga naglar och låten "Barbie Girl" snurrar oupphörligt i skallen på mig. Men glitter är fint. Och lila.. och kanske lite rosa.
Kanske inte nödvändigtvis på samma gång, men ändå. ;)

Annars är lägenheten fylld av pojkar i olika åldrar som roar sig med att spela brädspel, alternativt spelar Monsterhunter Tri. Mitt rosalila nagellack sticker definitivt ut en del i den nämnda skaran.

Ha det gott därute, allihopa.
Kram

1 kommentar:

Åsa sa...

Hoppas du inte deppar ner dig aldeles för mycket.

Ta hand om sig!