BuzzadorBLOG

28 juli 2010

Jag ger mig inte

Det är ingen idé att gråta över spilld mjölk och tycka synd om sig själv. Bättre att ta tag i sin situation istället och göra något konstruktivt, eller hur?

Just nu har jag en hel hoper bollar i luften som jag inte riktigt har full kontroll över. Eller, jo..
till viss del har jag det, men det är inget jag egentligen kan kontrollera just nu.

Just nu är mitt arbetssamma liv inte så lysande som det kunde vara och det drar med sig en massa extraproblem som jag egentligen inte behöver. Kort sagt, jag vantrivs något fruktansvärt på jobbet just nu.

Men istället för att vara kvar på samma plats vill jag nu försöka rikta blicken mot nya mål, då det just nu verkar vara ganska döfött att sträva vidare. Visst,jag har fått ett ganska okej erbjudande, men än är det många och långa dagar innan det erbjudandet är ett faktum. Det är boll nummer ett.

Boll nummer två är ett luddigt projekt som jag brinner för men som jag inte riktigt vet om det kommer vara lönsamt. Att vara sin egen chef och satsa på något som jag brinner för kanske inte är rätt för lilla Hjo. Men det vore nog så spännande.

Boll nummer tre ringer inte tillbaka, trots att den lovade. Känns som den bollen studsar på backen just nu.

Boll nummer fyra är ett steg tillbaka till mina älskade ord och till den hemvanda tidningsbranchen. Hoppas att just jag har en chans. Men den bollen är också relativt svårfångad just nu...

Det jag vet är att jag måste få ordning på mitt arbete, annars kommer inte privata jag kunna vara snäll och trevlig länge till. Alternativt kommer jag bli sjuk på kuppen och det är inte ett scenario jag vill veta av.

Just nu skulle jag vilja kunna trycka in någon slags resetknapp och kunna rätta till det som blev knasigt första gången. Jag skulle göra vad som helst för att hitta tillbaka till den brinnande passionen jag brukade känna för mitt jobb. Att ha sitt arbete enbart för att tjäna pengar är inget egentligt alternativ för mig. Jag vill känna att jag gör nytta och att jag faktiskt kan göra skillnad.

Idag är det inte så.

Det tär...

Inga kommentarer: