BuzzadorBLOG

12 juli 2010

Värme och vattenballong

Jag tycker om när det är varmt. Hellre gå omkring och vara svettig än att huttra med blåa läppar. Nackdelen med att vara tjej vid fel period och värme kan bli tråkigare än jag trott. Vaknade idag med en stickande känsla i vänster ringfinger. Det visar sig att jag svullnat över natten och nu började förlovningsringen sitta åt lite väl hårt. Panikuppvaknande, in på toaletten, gnugga in fingret med mängder av tvål och sen tvinga av min ring. Jag och Henkeponken har varit förlovade sen 2001 och ringen har knappt aldrig lämnat mitt finger förut. Man kan lugnt säga att jag känner mig aningens vingklippt. Det känns så tomt.

Annars är allt som vanligt. Vi var och firade Henkeponkens syster och vår gemensamma svägerska igår med buller och bång. Det kalasades på kallskuret och potatissallad och avslutades med det mjäkigaste åskovädret sen mor fick Nils. Varmt, aningen kvalmigt men nog så trevligt. Hade på mig en fin klänning och gjorde den ännu vackrare genom att spilla kaffe på den sisådär två minuter in på festligheterna. Men vad gjorde väl det? :p

Utan att säga för mycket vill jag bara nämna att jag hoppas på att mina tankar och idéer kommer till skott inom det snaraste.

Inga kommentarer: