BuzzadorBLOG

27 augusti 2010

Regnrusk & Filosoferingar

Vad vore livet utan musik? Utan fågelsång. Utan regnets smatter mot rutan. Utan bilarnas brummande ute på gatan? Vad vore livet utan att höras? Jag skulle nog inte uppskatta det livet. Jag måste får höras ibland. Jag har en stor gåva i att höra väl. Att uppfatta nyanser i livet. Det är stort egentligen. Samtidigt som det kan vara en börda...

Hursomhelst. Idag ska jag iväg till skogen. Bas, förstärkare och jag. Det kommer bli trevligt. Behöver nog göra något sådant här nu. Bara tänka på mig och det jag tycker är skoj. Det har varit ganska mycket runt mig ett tag och jag känner att jag behöver få till till återhämtning och omtanke om mig själv snart.

Jag ger gärna av min energi till andra. Men jag måste lära mig att det finns en gräns. Jag kan inte slå knut på mig för att andra ska må bra. Även lilla jag måste må bra. Gränssättning har aldrig varit min grej, men jag måste nog börja med det snart. För min skull. För att jag ska orka, må bra och känna mig tillfreds. Så är livet.

Inga kommentarer: