BuzzadorBLOG

29 augusti 2010

Små tankar i en stor värld

Nu är snart sommaren 2010 bara ett minne. Det gick, som alltid för fort. Snart handlar livet om inneaktiviteter, levande ljus och nya serier på dumburken. Det är slut på uteserveringar, prassel i löven och fågelsång. Hur ska jag lyckas hålla mig lycklig och tillfreds just den här hösten? Hur ska min serotoninhalt vara så pass hög att jag inte vill gå i ide? Det vet jag inte just nu. Antar att jag får ta en dag i taget.

Idag är sista dagen som jag är ledig på ett tag. Efter idag kommer jag få starta min nya tjänst. Då blir det slut på sovmornar och sena kvällar. Enda egentliga fördelen är att jag alltid slutar klockan fyra på vardagar och klockan tolv på helgen. Jag kommer arbeta ojämn helg framöver. Känns betydligt lugnare än tidigare i alla fall. Nu kanske jag äntligen kan få arbetsro och få en chans att bli bra igen. Få en chans att läkna.

Idag är dagen som jag inte ska hosta lungorna ur mig. Det har jag bestämt. Men jag har rätt rejäl hosta och är vackert hes, till på köpet. Det blir problem, eftersom jag vanligtvis brukar vara ganska verbal och tycker om att prata. Lösningen på detta bli att storstäda hela lägenheten under dagen. Då behöver jag inte prata så mycket och får det fint omkring mig. Det kan bli trevligt.

Jag måste försöka bena ut en massa andra tankar med, men det är lite för privata och allt för luddiga funderingar som jag inte tänker skriva om här. Men de tankarna måste också få ta plats ibland, eller hur? :)

Ta hand om er därute, vet jag. För jag försöker ta vara på mig så gott jag kan.

Inga kommentarer: