BuzzadorBLOG

16 september 2010

Galenskaparna & After Shave

Jag bara älskar just den här låten. Varsågoda. :)

Jag önskar att jag var en countrykille,
som drack en flaska Bourbon varje dag
och som alltid bara gjorde det jag ville
och som aldrig nånsin visade sig svag.
Ja, jag önskar det var så jag kunde leva
med läderväst och boots och pickadoll,
och så körde jag en gammal pickup cheva,
och så kalla jag min fru för babydoll.

Och sedan skulle jag gå upp till prästen
och prisa gud och be en stilla bön
och sen sadla upp den gamla fina hästen
och rida över prärien och va skön
Ja jag skulle rida runt och skrika Jiiiehaw
och kanske skjuta någon med min fortyfiwe
och sheriffen skulle sätta sig och skriva
Wanted, alltså jag, dead or alive.

Men jag tycker inte alls om när det smäller
och jag kör inte någon chevrolet
och jag gillar faktiskt inte Burbon heller
och min tro på gud är inte mycket med
jag är allergisk emot kor och emot hästar
Jag är så långt ifrån en cowboy man kan bli
jag varken röker eller super eller festar
men jag njuter av en countrymelodi.

Inga kommentarer: