BuzzadorBLOG

3 oktober 2012

Kaffet, det kaffet...

Fukostmacka i ena näven och kaffekoppen i andra. En ny dag har grytt vid Stenvillan vid vägen. Henkeponken sover, Damerna Trampetass betraktar höstrusket och jag knattrar på datorn. Ett skönt liv.
Enda egentliga smolken i glädjebägaren är kaffet. Köpte en sort som smakar tjära..  så jag grinar illa och dricker för att bli av med skiten. Snart är paketet slut. Då ska jag dricka favoritkaffet som snälla Farmor och B kom med till mig för några dagar sen.

Ska bli spännande att se om den här dagen har något roligt att berätta för mig, eller om den nöjer sig med den gamla vanliga vardagstrallen. Den är inte fel, den heller. Trygg, på nåt sätt.

Nej.

Mackätande, kaffesörplande, tandborstning och sedan åka bil in till Tenhult.

Inga kommentarer: