BuzzadorBLOG

2 oktober 2012

Äggstra roligt

Hemma igen. Trött, men nöjd.
Tydligen är det många som vill läsa just nu. Speciellt till kock. Och eftersom jag varken är ungdom, i någon form av arbetsgaranti eller funktionshindrad så får jag slåss om de platser som finns kvar. Allt från en månad till ett år, sa min handledare. Men han ville inte lova något.

Alltid en början, om inte annat.

 (Bilden kommer härifrån)
Nu ska jag fila mer på mitt CV och på mitt personliga brev. Fick i uppgift att gå på utbildning/coaching inom CV-skrivande. Henkeponkens kommentar blev: "Men, du har ju skrivit cv:n i hela ditt liv." Jo, det kanske jag har. Men det är väl aldrig fel med konstruktiv kritik, antar jag. Sen är det fredagsmöten med potentiella arbetsgivare som gäller, söka arbeten inom kök/restaurang och försöka undvika att vända på dygnet.

Inga kommentarer: