BuzzadorBLOG

2 oktober 2012

God Morgon

I skrivande stund sitter jag med en rykande kopp varmt kaffe, frukostsmörgåsar och har damerna Trampetass virvlandes kring benen. Jag har kalkon på mina smörgåsar och det tycker mina små damer om.
Är uppe med tuppen, vilket känns helt okej. Anledningen är att jag ska till arbetsförmedlingen och, efter sju sorger och lika många besvär, få prata med min handläggare.

Planen är att byta yrkesinriktning. Och eftersom jag alltid tyckt om att röra i grytor, fixa och dona i köket och experimentera utan recept känns kock som ett rätt givet val. Det är dessutom ett yrke som det råder brist på kompetent personal inom. För mycket jobb, för lite folk.

Sitter här och bara trivs. Henkeponken och S sover gott i varsin säng. Katterna sköter sitt. Egentid.

Jag värmer mig med kaffet, då det gråa höstfilten inte ser direkt inbjudande ut utanför fönstret. Det är den tiden - igen. Men just nu mår jag bra. Inget höstdepp. :)

Inga kommentarer: